2015. június 19., péntek

Nyolcadik fejezet

Sziasztok! 
Az új részben most már visszatértünk Evercassba. Elég izgalmas rész, és a továbbiakban kiderül Angela rálinja is, amit úgy érzem, már elég sokáig titkoltam előletek. Mindenesetre most még nem ez a legfontosabb. 
Sajnos eddig elég kevés véleményt kaptam, nagyon örülnék neki, ha van egy kis időtök :*
Jó olvasást, várlak titeket az Fb csoportban is! (modul sávban kint van)
Giger



- Gyere már!
- Jól van na, én nem ismerem a környéket, és ebben a sötétben az orromig se látok! Egyébként most pont nem tudom, hogy merre vagy...
- Nyugat felé.
- Hát, ezzel most aztán tényleg rengeteget segítettél, köszönöm!
Militis indulatosan felém trappolt, megmarkolta a karom, és irányba állított, aztán szorosan mellettem haladt tovább.
Már órák óta gyalogoltunk. A lány még gyorsan összeszedte a holmiját indulás előtt, de azóta meg sem álltunk, és olyan gyorsan haladtunk, ahogy csak a sötét erdő engedte. Nem minta ez észveszejtő sebesség lett volna, de én már akkor elfáradtam. Nem is a gyaloglástól, inkább az izgalmaktól. Szinte folyamatosan Kala járt az eszemben, meg persze az, hogy mikkel fogok itt találkozni, és egyáltalán haza jutok-e még. Aztán a fantáziám peremére belebegett Cali, amint egyedül fut a sötétségbe, valahol jóval előttünk. Ezek után már jóformán semmire sem tudtam koncentrálni.
- Meddig megyünk még? - kérdeztem körülbelül fél óra elteltével. Kezdtem unni a folyamatos vakságot, és valljuk be, már nem voltam tele energiával sem.
- Még egy kicsit kéne - mondta Milaitis, szokatlanul kedvesen. Arra számítottam, hogy gúnyolódni fog, de nem. - Körülbelül egy órát. Elég gyorsan haladtunk eddig, és így utolérhetjük Calit. Nem lenne jó most elrontani azzal, hogy megállunk.
- Hát jó - sóhajtottam, aztán előkotortam a táskámból egy üveg vizet. Már kezdett borzalmasan zavarni a halálos csend. - Mégis miért kellett elvinni?
- Kalát? - Militis közelebb jött hozzám. - Elmondtam.
- Jó, de...Kalmár sok van, nem?
- Persze. És Kala származtatása Ruin, tehát csak végső esetben hívják be.
- Akkor meg?!
- Én sem tudom! - csattat fel, teljesen elveszítve türelmét. - Fogalmam sincs! Talán mert tehetséges, vagy mert már mindenkit maga mellé hív, vagy tudja a fene. Nem tudom követni a fentiek gondolatmenetét.
- Jól van! - vágtam rá indulatosan, és tovább mentem, remélve, hogy nem tévesztettem el az irányt, és nem égetem le magam. Szerencsére pont eltaláltam, Militis pedig pár másodperccel később követett. Fortyogott bennem a düh. Hát ha valamit nem tudok, mert én nem itt éltem egész eddig, már az is baj?! És pont azzal kell napokat gyalogolnom a nagy semmiben, aki egy normális szót nem tud szólni hozzám...?
Gondolataimból egy surranó hang zökkentett ki, nem sokkal a fejem fölött. Ezt egy hatalmas, vöröses színű villanás, és faágak hangos ropogása követte. Aztán Militis elrohant mellettem, és belökött egy bokorba, ő pedig pár méterrel előrébb megállt, leguggolt, és feszülten bámult a sötétségbe. Én addig meg sem mozdultam, még levegőt is alig vettem.
Újabb villanás következett, de most már azt is láttam, hogy mi okozza; tűz. Az is biztos volt, hogy nem egyszerű erdőtűzről van szó, hanem vagy egy mágusról, vagy egy táltosról - és én isónkább az utóbbiban reménykedtem.
Cali lassan felállt. Esélye sem volt harcolni a tűz ellen, már azért sem, mert nem látott semmit.
- Gyere elő, és mutasd meg magad, ha nem vagy gyáva! -szólt emelt hangon. Én még mindig mozdulatlanul kuporogtam a bokorban, és próbáltam nem a tüskékkel foglalkozni a hátamban és a karomban.
- Mond meg a neved, és megláthatsz! - felelte egy hang, de nem onnan, ahonnan a tűz jött, hanem nem sokkal a hátam mögül.Valahogyan ismerős volt...
- Calidus, te jóságos ég a szívbajt hoztad rám! - bukott ki Milaitisből, és leült a földre. Én is megkönnyebbültem, és elkezdtem kikászálódni a bokorból, de sajnos rá kellett jönnöm, hogy egyedül nem fog menni.
- Te beszélsz? - mondta a lány, és leugrott egy fáról. Szokásához híven a kezében apró lángot tartott, ami megvilágította az arca egy részét. - Nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan utolérsz, azt hittem, legalább két nap, vagy már nem is találkozunk. Komolyan mondom, majdnem megöltelek.
Reszkető, furcsa, nevető hangot hallatott, aztán a hangokból ítélve ő is leült. Nem tudtam, hogy szóljak, vagy még ma eszébe jutok valakinek. Aztán rájöttem, hogy Cali nem is tudja, hogy itt vagyok.
- Kaláról semmi?
- Semmi - mondta halkan Cali. - Még csak nem is hallottam, hogy a közelben lennének. Pedig két órával azelőtt vitték el, hogy elindultam. Nagyon gyorsan haladnak.
- Akkor nem várhatunk tovább, mennünk kell.
Már majdnem el is indultak, amikor rájöttem, hogy Militis képes elfelejteni, hogy vele mentem.
- Lányok...!
- Angela! - kiáltott fel Cali, és a hang irányába fordult. - Magaddal hoztad?! - förmedt rá Militisre, de közben a bokor felé tartott.
- Szerinted mit kellett volna csinálnom? Jönni akart, és nem akartam vitára pazarolni az időt!
- De azért közben kiszedhetnétek innen, mert lassan beállhatok sündisznónak! - nyögtem, és megpróbáltam kiszabadulni, de megint csak kudarcot vallottam.
- Megyek, maradj nyugton!
A két lány beállt a bokor fölé, aztán megpróbáltak kiemelni, de ez nem volt olyan könnyű feladat, mivel teljesen belegabalyodtam. Végül, mikor már az összes tüskével összetalálkoztam, fejjel előre találtam magam a földön.
- Jajj... - Cali és Militis egyszerre nyögött fel, és ez nem volt valami biztató.
- Most inkább maradj nyugton egy kicsit - javasolta Cali, és közelebb lépett hozzám. - Ezeket jobb lenne kiszedni innen...
- Csak gyorsan - kértem, és összeszorítottam a fogam, ő pedig elkezdte kiszedni a tüskéket. - Ennyit a méltóságomról - morogtam.
- Miért, volt neked olyan? - kérdezte Militis. Megpróbáltam nem foglalkozni vele. Cali sóhajtott, és tovább kereste a tüskéket a karomban.
- Még ma elindulunk? - megint Militis szólalt meg, nagyjából tíz perccel később.
- Igen, ha befogod a szád! - csattantam fel. Kezdett elegem lenni.
- Nahát, ki beszél! Ha jól tudom miattad blokkoltunk le itt!
- Ha jól tudom TE löktél be abba a bokorba!
Nem érdekelt, hogy mennyire vagyok tele tüskékkel, vagy úgy egyáltalán mit okozok ezzel, de felpattantam, és közelebb mentem a lányhoz.
- Nem érdekel, hogy nem akartál magaddal hozni! - sziszegtem. Nagyjából egy magasságban volt az arcunk, közöttünk szinte szikrázott a levegő. - Ez egyedül az én döntésem volt! Nem ítélkezhetsz fölöttem, nincs jogod rendelkezni velem! Önálló emberi lény vagyok, és unom már ezt a lekezelő stílust!
- Nélkülem nem jutottál volna semeddig sem - suttogta Militis. - Még mindig ott ülnél a föntiek között, mint egy senki. Nem mintha most több lennél - tette hozzá egy félmosollyal az arcán.
- Semmi közöd hozzá, hogy ki voltam fönt! - emeltem fel a hangom. - És most pedig nem vagyok kevesebb, mint te! Nem hagyom még egyszer tönkretenni magam! Elég volt eddig abban élni, hogy nem érek semmit! Hogy hogyan alakulnak itt a dolgok, azt nem tudom. Lehet, hogy nagy szerepem lesz, és lehet, hogy már az elején elbukok. De mindkettőre ugyan akkora esélyem van, min neked!
- Ugyan kérlek...! Azt hiszed ez így megy? Idejössz, felforgatod az életünket, és szépen beilleszkedsz? Lehet, hogy eredetileg ide tartozol, de túl sokáig voltál odafent!
Hirtelen eltűnt a lány a szemem elől, az erdővel együtt. Helyette egy szinte teljesen üres, csillagos helyen találtam magam. Árnyak lebegtek körülöttem, köztük pedig ott volt Cali és Militis is - de a saját testemet nem láttam. Militis árnyalakja felé fordultam, és körülöttem az utolsó mondata visszhangzott.
- Szerinted az én döntésem volt? - kiabáltam. Az én hangom erősebb volt mindennél, és valahogy más is, mint eddig. - Hagyd ezt abba, és fogadj el! Ne nézz le engem! - Olyanokat mondtam, amiket nem is akartam. Ezek a mondatok nem fogalmazódtak meg bennem - mintha a gondolataim önálló életet éltek volna. Nem én, hanem a harag uralkodott fölöttük. Közben egy új hang is betolakodott az árnyak közé, de nem értettem, mit mond. Én (vagyis az a düh, ami uralt) újra megszólalt - Fejezd ezt be!
Militis szája bezárult, és hátrálni kezdett, de közben elesett. A másik hang egyre hangosabb volt, és a csillagok halványultak körülöttem.
- Angela! Angela figyelj rám!
Minden, ami eddig ott volt, utoljára egy ismeretlen szellem szerű alak, és ez ijesztett meg legjobban. Nem hasonlított a többi árnyra, de vörös volt a szeme, és valami nyugtalanító és félelmetes áradt belőle.
Visszajött a sötétség, a fák, és a két lány tiszta alakja. Körülnéztem, aztán elszédültem, és lerogytam a magas fűbe.



És lenne még valami, de gondoltam ezt a fejezet végére hagyom. 
Eszembe jutott, hogy az első blogomon nagyon jó volt a kapcsolatom az olvasókkal, itt kevésbé. Leginkább, mert nem nagyon szólunk egymáshoz...
Ezért, most kitaláltam valamit, ami a kérdezz-felelek nevet viselni. Ez abból áll, hogy teszek fel itt 5 kérdést, amire az olvasók válaszolnak (természetesen, aki akar), illetve ti is tehettek fel nekem kérdéseket. Csak annyi, hogy ne legyen túl indiszkrét, de egyébként bármi lehet. Pl. a történettel vagy az írással kapcsolatos, világnézetek, stb. 
Remélem sok össze jön, és akkor majd egy bejegyzés formájában válaszolok nektek. A kérdéseiteket és a válaszaitokat írhatjátok ide, vagy a facebook csoportba, esetleg e-mailbe. 
És akkor az én öt kérdésem: 

1. Film vagy könyv? 
2. Szerinted van fiú-lány barátság?
3. Milyen történeteket olvasol/nézel legszívesebben?
4. Romantika vagy akció? 
5. Melyik a kedvenc fantasy műved, ha van ilyen? (pl. Harry Potter, Gyűrűk Ura, Trónok harca, Twilight - ezt én utálom, de biztos van, aki szereti... :D - Marvel, Éhezők viadala, stb.)

12 megjegyzés:

  1. Szia! Sajnalom hogy eddig nem irtam megjegyzest de en mindig is a csendes olvaso voltam. Amugy mar egy jo par hete lementettem a blogod es figyelemmel kiserem minden egyes nap hogy van-e fent uj resz.
    nagyon tetszik ez a kis tortenet. Mas mimt amiket eddig olvastam de eppen ez a legjobb benne... :)
    Varom a folytatast. :) :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszi :)
      Jó tudni, hogy van, aki olvas :D
      Igazából ez volt a célom. Nem egy ilyen mindennapi gimis-szerelmes-dráma blogot akartam írni (amikkel egyébként semmi bajom), hanem valami mást. Ami én vagyok :3

      Törlés
  2. szia
    nagyon ügyesen írsz, csak így tovább.
    Remélem minél hamarabb tudod hozni a következő részt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen :)
      Igazából most már eldöntöttem, hogy kéthetente lesznek részek, mert akkora biztosan mindig készen van, és át is tudom nézni ;)

      Törlés
  3. Szia!:)
    Nagyon jó lett ez a rész, nekem tetszik.
    Én benne vagyok ebben a kérdezz-felelek-ben, itt lennének a válaszaim:)
    1. Film. Valahogy azzal jobban ki tudok kapcsolódni.
    2. Van, de ritka. Inkább sokszor szerlem lesz belőle.
    3. Ami nem valós, hanem valami abszurd fantázia szülött.
    4. A kettő együtt. Magában mind a kettő unalmas.
    5. Van kedvenc fantasym. Igazából kettőt is szeretek, egyik a Twilight, másik az Éhezők viadala. <3
    És az én kérdésem:
    Van olyan az írásban, ami ihletet ad? Vagy minden jön magától, és nem kellenek "eszközök"?
    xoxo
    Lisa

    VálaszTörlés
  4. Hello :)
    Bocsi, hogy eddig nem írtam semmit, de telefonról szoktam olvasni, és ott lusta vagyok írni :D
    Szeretem a blogodat, és remélem még sok rész lesz :D
    Válaszok:
    1 Mindkettő, mikor milyen hangulatom van
    2 természetesen van, nekem is vannak fiú barátaim
    3 Nem tudnám megmondani. :D Ha valami tetszik, akkor tetszik, ha nem, akkor nem :D
    4 romantika :)
    5 Trónok harca

    kérdezem:
    Mióta írsz? Ez az első blogod, vagy volt már?
    H.V.G.

    VálaszTörlés
  5. Megérkeztem :D
    Válaszaim:
    1.Könyv, ez egyértelmű
    2.Erre inkább nem válaszolnék
    3.Sci-fi
    4.Akció. Nem vagyok egy romantikus alkat
    5.Gyűrűk Ura 4ever :D

    És én azt kérem, hogy válaszold meg a saját kérdéseidet, ha lehet ilyet ;)

    VálaszTörlés
  6. Írtam az új részhez bővebben, úgyhogy ide csak a kérdezz-felelek miatt kommentelnék, ha nem baj :)
    A válaszok a kérdéseidre:
    1. Inkább könyv. A könyv a saját fantáziánkra van bízva, és sokkal részletesebb, és tovább is tart, mint egy film. Persze én is szeretek filmeket nézni, de olvasni jobban.
    2. Véleményem szerint nincs, de ez egy kicsit bonyolult. Szerintem ha egy fiú és egy lány ennyire kedveli egymást, hogy valódi barátság lesz köztük, akkor az már egyenértékű a szerelemmel. Hiszen nagyon szereted a másikat, és már együtt is élnél vele, és mivel fiú, meg is teheted. De ez az én személyes tapasztalatom.
    3. Fantasy. Ezért vagyok itt.
    4. Mikor hogy. Teljesen hangulat függő, de általában inkább akció.
    5. Harry Potter. Ezen nőttem fel, rengetegszer láttam és olvastam. A gyerekkorom egy jelentős része.

    Kérdezem:
    Honnan jött ez a történet? Volt valami, ami hatott rád, vagy csak úgy kiugrott a fejedből?

    Puszi
    Letty

    VálaszTörlés
  7. Szia! Nagyon tetszik a történet. A kérdésekre is válaszolnék:
    1. Könyv. Mindkettő leköt, de könyvet többet olvasok.
    2. Van. Ritka, de van.
    3. Fantasy, krimi
    4. Akció
    5. Nagyon nagyon nagyon nagy Éhezők viadala rajongó vagyok. Tehát: ÉHEZŐK VIADALA FOREVER! De a Beavatottat és az Eragont is kedvelem.

    Kérdésem:
    - Olvastad a Five című könyvet?



    Katniss

    VálaszTörlés
  8. Szia Giger!
    Most találtam meg a blogot, és nagyon megszerettem! Nagyon bele tudom élni magam Angela szerepébe, sok olyan dolog van, ami nekem is probléma (osztálytársak, ilyenek...).

    Válaszolnék a kérdéseidre is :3
    Film, bár lehet, hogy nekem ugranak páran érte :D Olvasok is, de sokkal többször nézek filmeket.
    Van, és szerintem gyakori is.
    Fantasy minden mennyiségben :D
    Romantika
    Alkonyat. Sok negatív kritikát kap, de a könyvet is olvastam, és szerintem nagyon is jó.

    Kérdezem:
    Te miért nem szereted az Alkonyatot, és olvastad-e a könyvet?

    VálaszTörlés
  9. Imádom, várom a folytatást :3
    Én csak kérdeznék, ha lehet. És a kérdésem: ki a kedvenc színészed?

    VálaszTörlés